Kapitel 5, Success

 Prevously (Ellie's POV):

”What?” undrade Harry osäkert.

 

”Seriously Styles? Are you kidding me? I'm not gonna have sex with you!” skrattade jag och skakade på huvudet.

 

Jag ville göra det cristal clear att jag inte, under några som helst omständigheter, tänkte ligga med honom. Det här var bara en professionell relation, jag hade andra 'friends with benefits'.

 

Hemresan som för en stund sedan varit bekväm hade genast blivit obekväm.  



 

Harry's POV

Dagen efter ”Scen 1” var alla tidningar fulla med bilder på mig och Ellie. Och nästan alla av dom hade bilden där hon pussade mig på kinden på framsidan. Jag måste medge, det var en underbar bild.

 

This is the girl who made Harry wanting more, Ellie Carter. They were spotted on a date in Beverly Hills yesterday. Harry seem to have changed his ways for the past few weeks. No more one night stands. This Ellie-girl has made him a true romantic! The two were cuddling and holding hands the whole night according to a couple of eye witnesses. They even talked about how much they enjoy spending time with each other! That's so cute! Don't they look adoreble together?” läste Simon upphetsat när vi hade samlats i konferensrummet morgonen därpå.

 

”This is amazing! See Harry? This is what I call success!”

 

Simon pekade stolt på artikeln han nyss läst och jag skrattade.


”You two are in every magazine – all over the world. Incredible! I knew this would work!”

 

Simons glädje visade att vi verkligen hade lyckats.

 

”There's just one more thing you have to do. You really have to convince everyone you're dating for real. I mean, for those who are uncertain.”

 

Jag sneglade diskret på Ellie som verkade vara lika osäker som mig. Simon fortsatte.

 

”So I want you to spend more time together, on and off camera. Maybe today, because you don't have any planned ”scenes” until next week. Go shopping or something, I don't know. It's good if you get caught on camera too.”

 

Simon lämnade rummet och Ellie tittade på mig. Fuck vad vacker hon var. Hon fuktade sina ljusrosa läppar och jag var tillslut tvungen att titta bort. Hon gjorde mig alltid så nervös.

 

Jag tänkte på min idiotiska fråga jag hade frågat igår. Jag hade aldrig någonsin blivit avvisad innan. Aldrig. Helt ärligt vet jag inte varför jag hade varit tvungen att fråga Ellie om hon ville ”komma hem till mig” igår efter middagen. För egentligen ville jag ju inte ha ett 'one night stand' med henne. Hon var mer än så. Fan Harry, inget av det här är ens äkta.

Men kommentaren hade i alla fall bara kommit naturligt. För det var något jag alltid frågade efter en dejt, det hade blivit en vana. En otroligt dålig vana. Och en annan vana var att alla tjejer svarade alltid ja åt mig, men Ellie hade bara skrattat åt mig. Det drog mig fullständigt galen.

 

”So what are we waiting for? Are we gonna go shopping or what?”

 

Ellie hade redan ställt sig upp utan att jag lagt märke till det. Hon nickade mot mig och jag reste mig upp och följde efter henne mot dörren. 

 

Vi gick på gatan, hand i hand. Jag måste medge att min hand passade perfekt i hennes. Vi kunde höra blixtarna från kameror då och då. På bild såg vi också ut som ett par. Det höll jag verkligen med Simon om.

 

Vi hade varit på stan i över två timmar nu i olika Shopping Malls, och nu var vi ute på gatan igen.

 

”I want ice cream!” Utbrast Ellie plötsligt.

 

När hon sa det växte ett behov av glass inom mig också. Det var en het dag och solen stekte på ordentligt. Det förvånade mig att jag inte tänkt på det innan, en dag som denna.

 

”Okay sure, my treat.” svarade jag med ett leende på läpparna.

 

Jag la handen runt Ellies midja utan att tänka mig för. Innan jag insåg det var det försent. Först stelnade hon till, men sekunden efter kände jag hur avslappnad hon blev.

 

Vi gick fram till ett glassstånd och Ellie blev ivrigare för varje sekund. Det var... gulligt. Vad fan Harry. Sluta tänk såhär intalade jag mig själv. Det är ett skådespeleri, det är allt, inget mer. Men jag kunde inte låta bli. Helvete.

 

”What flavour would you like?” frågade jag när det var vår tur.

 

”Surprise me!”

 

”Two chocolate ice cream.” sa jag till killen i ståndet och han nickade. Jag tog emot strutarna och gav den ena till Ellie.

 

”Chocolate's my favorite!” sa hon och nickade på glassen.

 

”Yeah, mine too.” fick jag ur mig. Jag var... nervös?

 

Vi började gå på gatan igen och ignorerade några paparazzis vi mötte. Plötsligt stannade Ellie och log mot mig. Ett leende som fick mig att le med en härlig känsla i magen. Sedan hände något jag inte var beredd på. Ellie pressade sin mjukglass mot mitt ansikte. Hon flinade när mitt ansikte blivit nedkladdat.

 

”Hey!” ropade jag.

 

Hon fnittrade mjukt och visade ett perfekt leende. Hon skulle allt få tillbaka. Jag rullade min glass i hela Ellies ansikte och hon skrattade innan jag började springa. Hon sprang efter och hann ikapp mig genom att hoppa upp på min rygg, samtidigt som hon mosade glassen i mitt hår. Det var längesen jag hade skrattat så mycket som då. Bara minnet ger mig ett leende på läpparna.

 

Med Ellie på min rygg snurrade jag runt tills vi blev yra och jag var tvungen att stanna och släppa ner henne. Jag satte mig ner på stentrappan bakom oss och Ellie drog jag ner i mitt knä. Vi båda var andfådda och pustade ut kraftigt efter skrattandet.

 

”You look ridiculous.” skrattade Ellie och studerade mitt ansiktet.

 

”So do you.”

 

Det var som att jag gjorde saker utan att tänka mig för konstant. För utan att tveka blötte jag ett finger och drog det över hennes kind. Hon tittade försiktigt upp och våra blickar möttes, ansiktena bara några ynka centimeter från varandra. Jag kände hur en känsla av värme fyllde min kropp. Ellie log mot mig men när hon kom på sig själv tittade hon hastigt ner mot marken.

 

”We need to clean up.” Ellie harklade sig tillslut och reste sig från mitt knä. Hon sträckte en hand mot min och hjälpte mig upp.

 

”Wanna go to my place?”


I samma stund som orden lämnade min tunga insåg jag att jag var en idiot. En dum idiot. Jag hade gjort misstaget att säga det igen. Och den här gången hade jag inte ens menat det på ”det sättet”.

 

”No, I didn't mean--”

 

”I know you didn't.” Ellie skrattade. ”Let's go then?”  



Kommentera och sprid vidare novellen, tack snääälla! :) Hoppas ni gillade kapitlet! :) 


Lilly ❤ säger:


Sv: tack! Alltid kul när man får sånna kommentarer :-). Lägg upp nytt kapitel nu nu nu! Vill höra fortsättningen ;-)

2013-07-23 | 16:12:01
Bloggadress: http://lillyblog.blogg.se


Berättelser om One Direction säger:


Åh, jag älskar novellen! De är ju perfekta för vaandra!!:D

Svar: Åh tack!!!:D
clarities.blogg.se

2013-07-23 | 16:21:42
Bloggadress: http://berattelsermedonedirection.blogg.se


Lucy säger:


Det var jättebra! =)
När kommer nästa? =D
Lucy xx

Svar: Nästa kommer antagligen imorgon!:)
clarities.blogg.se

2013-07-23 | 16:56:47
Bloggadress: http://www.imnotafraid.bloggplatsen.se


hannah säger:


väldigt bra!!! jag älskar den!!

2013-07-23 | 19:51:27


Jennie säger:


Åh så bra! Älskar denna novell! :D

2013-07-24 | 11:13:34
Bloggadress: http://jenniiele.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: