Kapitel 2, First Meet

Previously: 

”Sure, whatever you want.” Han tog en paus och drack en klunk av kaffet som stått orört på skrivbordet fram tills nu. Sedan nickade han mot mig. ”Who's gonna be your ”girlfriend” then?”

 

Han gjorde citattecken med händerna på ordet ”girlfriend” och log.  


 

Harry's POV

 

”Well, how should I know?” suckade jag frustrerat.

 

Simons välbekanta harkel fyllde rummet samtidigt som han sträckte på ryggen. Blicken han gav mig tydde på att han inte hade tid med detta.

 

”You said you were going to chose a girl on your own Harry.” sa han.

 

”No I didn't say that. I... I just don't want that.”

 

”Then how do you want it?”

 

Jag visste inte hur jag skulle svara på den frågan. Jag behövde tänka igenom det. Hur ville jag ha det? Först av allt ville jag ingenting av det här, men det var som det var. Sen vet jag ingen tjej som skulle vilja låtsas vara min flickvän. Well, alla fans skulle tacka ja, bara för att det var jag, Harry Styles. Men det var just det jag inte ville. Välja en random tjej utifrån en lista, det var bara galenskap. Allt var bara galet.

 

”I thought this would just take a few minutes, not half an hour.” klagade Simon och skakade på huvudet när jag fortfarande inte hade kommit på en lösning.

 

”But I don't know what I want!”

 

”Okay, then we're gonna do like this. I know one particular girl that I was going to suggest from the begining.”

 

”Who?” 

 

Simon tog en klunk av kaffet och tittade ut genom fönstret, som om det var något speciellt där utanför. Men allt jag kunde se var höghus och byggnader. Vi befann ju oss mitt i downtown Los Angeles. Simon besvarade tillslut min fråga. 

 

”I was going to sign her to the record company last year, but then something tragic appeared and it the signing never happened..." Återigen paus. Hans ögon fästes på mig igen. "her name is Ellie Carter.”

 

Ellie Carter. Jag hade aldrig hört namnet förut.

 

”Okay.”

 

Mer kunde jag inte få ur mig. Vad skulle jag mer säga? Tack?

 

”And why I pick her is because she would be perfect for the job. If I remember it right she's an terrefic actress as well, so that's a bonus.”

 

Jag nickade och vred obekvämt på mig. Vad skulle jag göra nu?

 

”I'm gonna call her right now.” la Simon till och det var min queue att det var dags att lämna hans kontor.

 

När jag kom ut möttes jag av åtta nyfikna ögon tillhörande Niall, Zayn, Liam och Louis, som helt klart hade tjuvlyssnat. Det var inte bara nyfikenheten som avslöjade dem, de bar även ett lömskt leende på läpparna - alla fyra av dem. Ingen förvåning där. Men de hade inte hört något, det var jag säker på. Jag har också provat att tjuvlyssna från Simons kontor förut, men det är väldigt ljudisolerat, alltså omöjligt att höra något.

 

”What did he say?” undrade Niall.

 

Han försökte dölja sin ivriga ton i rösten, men lyckades inte speciellt bra.

 

”Was it about the front page in "People"?” frågade Zayn. Hans försök av att dölja ivrigheten var till och med sämre än Nialls.

 

Jag gick mot sofforna i samlingsrummet och slog mig ned i den beiga fotöljen, min favorit. De andra följde efter mig som vilsna hundvalpar.

 

”Well, to answer your questions.” började jag när jag slagit mig ned. ”Yes, it was about the pictures and... Well... Apperently I'm going to have a girlfriend. A fake girlfriend.”

 

Killarna blev lika förvånade och stumma som jag hade blivit femton minuter tidigare. De tittade på mig ett tag innan de vågade säga något.

 

”What?” Utbrast Louis och Liam.


”That's crazy!”

 

”That's what I said.” påpekade jag och suckade återigen.

 

*   *   *

2 VECKOR SENARE 

Ellie Carter anlände till kontoret där SyCo (som är Simons record label) två veckor efter mitt och Simons samtal. I samma sekund som jag hörde att hon var i hissen kunde inte jag låta bli att känna mig nervös. Jag hade inte varit så värst nervös de senaste två veckorna. Jag brukade aldrig vara nervös. Inte när vi skulle uppträda, inte när jag höll tal, inte för något. Men nu kändes det som att jag skulle kissa på mig av nervositet.

 

Vi, det vill säga jag och Simon, väntade på Ellie i det stora konferensrummet under tystnad. Simon hade inget att säga och inte heller jag.

 

”Here she comes.” mumlade Simon knappt hörbart. Sekunden efter öppnades den svarta ekdörren och in klev hon. Ellie Carter.

 

 
När Ellie kommer in. 
                         
 

Min allra första tanke var hur otroligt vacker hon var. Hon mötte oss med ett gulligt leende som avslöjade några perfekta tänder. Hon drog en hand genom det sandblonda håret som föll perfekt över ett par bruna axlar. Sedan mötte hon min blick. De kristallblå ögonen trängde in i mina och jag blev som förtrollad. Helt ärligt, i vanliga fall skulle min första tanke vara ”henne ska jag ligga med”. Men nu var det helt annorlunda. Det enda jag kunde tänka på var hennes utstrålning som nästan fick mig att tappa andan. 

 



Vad tycker ni? Snälla kommentera, och sprid vidare novellen, så kommer jag uppdatera ännu mer! Kram :) 


Lilly ❤ säger:


Så bra! ❤ Om jag hinner så ska jag lägga ut kapitel nr 3 i min novell imorn:-)

2013-07-20 | 21:49:38
Bloggadress: http://lillyblog.blogg.se


Ellen säger:


Den här novllen verkar jättebra :D Jag kommer absolut att fortsätta läsa den :D
Kram <3

2013-07-21 | 11:35:00
Bloggadress: http://aboutonedirectionn.devote.se


Rebecca säger:


Den här verkar skitbra!😀kommer verkligen att fortsätta läsa!☺️Du är ju jätteduktig på att skriva😀👍

2013-11-07 | 01:35:22



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: