Kapitel 10, Jealous

Previously (Harry's POV):

 PLING, PLING.

 

Dörrklockan. Saved by the bell. Av ren reflex drog jag mig tillbaka från Ellie som gjorde likadant och reste mig upp på fötterna.

 

”Shit.” svor Ellie för sig själv och kastade bitarna av tallriken i soptunnan. Sedan tittade hon ut genom fönstret för att se vem som stod utanför dörren.

 

”Shit. It's Nate. You have to hide Harry!”



Harry's POV

 

Hon tog tag i min hand och förde mig till vardagsrummet innnan hon tittade sig förvirrat omkring.

 

”What?”

 

Det ringde en gång till på dörren och Ellie släppte min hand.

 

”Just hide!” sa hon och gick iväg för att öppna dörren.

 

Panikattack var ett milt sätt att uttrycka hur jag kände i den stunden. Vad skulle jag göra? Jag spann omkring likt en hund som jagade sin svans. Jag kunde varken tänka eller funktionera som vanligt. Jag kunde höra röster ute i hallen. Vem fan var Nate var allt jag kunde tänka på. I sista sekunden slängde jag mig under soffan och höll hårt för munnen för att inte göra ifrån något ljud. Jag fattade fortfarande inte riktigt vad som hände.

 

Ellie och den där Nate-snubben gick in i vardagsrummet. Jag kunde se deras fötter från under soffan, där jag låg på.

 

”I've missed you.” sa en okänd röst – tillhörande Nate.

 

”Yeah, you kind of-- have to go Nate.” pep Ellie nervöst. Jag log för mig själv. Hon var så gullig när hon var nervös.

 

Helt plötsligt hörde jag hur dom delade en kyss. Som övergick till grovhångel. Åh nej. Helt plötsligt kändes en duns mot soffan och jag förstod att dom låg i soffan. Det här hände bara inte. Jag höll panikfullt för öronen.

 

Jag borde känt mig äcklad men den enda känslan jag kunde känna var avundsjuka. Det borde vara mig där i soffan, inte den där jävla Nate.


”Nate stop it.” sa Ellie ifrån och kyssarna avbröts.

 

 

”No babe, why?”

 

Jag hörde hur han kysste hennes hals. Äckel. Allt jag ville var att slå till honom.

 

”Just stop it.”


Tyngden från soffan upphörde och jag förstod att de hade rest på sig. Men jag kunde fortfarande höra kyssar. Jag kunde även uppfatta hur Ellie försökte få bort honom från sig, men han gick inte med på det.

 

”Stop it.” vädjade Ellie.

 

Ingenting förändrades. Den jäveln. Jag klarade inte av att bara passivt ligga under soffan och lyssna på. Jag tog mig fram för att bli synlig och genast vändes fyra ögon på mig.

 

”Hello there.” sa jag. Awkward är bara förnamnet. Jag fick inget svar av någon av dem. Vad har du gjort nu Harry?

 

”I think you--Nate is it?” Nate nickade ”should go now.” sa jag.

 

Och bara sådär, utan ett ord stormade han ut ur huset och slängde ett par svordomar efter sig.

 

”What the hell are you doing?” Ellie var upprörd när Nate hade gått.

 

”I was not gonna lie under your sofa and just listen to you two having sex Ellie. That would be something I'd have to live with the rest of my life – NO THANKS.”

 

”We were not gonna have sex. And definetly not when you were in the room Styles! Do you really think that low of me?”

 

”Yeah sure, didn't sound like it. You were just making out like crazy. And I don't think that low of you. It-just--just sounded like--you were turning him down and he didn't seem to get of you.”

 

Hon öppnade munnen för att säga något men ångrade sig. Antagligen hade hon inget att säga. Några sekunder gick innan Ellie suckade.

 

”It's just Nate. He's a horny bastard.” Jag nickade. ”but he wouldn't hurt me, if that's what you thought.” fortsatte hon. ”Sorry, I panicked when the doorbell rang and that's why I told you to hide. I didn't even invite him over. I haven't met him in like a year.”

 

”It's fine.” Jag var bara en avundsjuk jävel som skulle gjort allt för att ha varit Nate.   



Kommentera för mer! :) 


Anonym säger:


Meeeeerrrrrr

2013-07-29 | 19:04:13


sandra säger:


Nu är det spännande, mera!!

2013-07-29 | 19:05:04


Jennie säger:


Meeeer!! :D

2013-07-29 | 21:47:13


Hanna säger:


Åh jättebra!! Vill läsa mera!! :)

2013-07-30 | 15:34:35


sandra säger:


Nu är det spännande, mera!!

2013-07-30 | 17:20:06


Anonym säger:


Meeeeerrrrrr

2013-07-30 | 17:20:18



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: