Kapitel 19, Interview (Scene Four)

Previously (Harry's POV): 

Efter några sekunder lyckades jag dra mig tillbaka från kyssen, även om det var otroligt svårt. Simon hade sagt att det skulle vara en gullig kyss. Inget hångel. Jag höll fortfarande armarna om Ellie, som stod på ostadiga ben.

 

”Are you okay?” log jag. Hon såg snurrig ut.

 

”Yeah...” mumlade hon. ”Just... dizzy.” Hon la en hand över pannan och blundade.

 

Jag släppte taget om Ellie och greppade istället taget om hennes hand. Vi började långsamt gå. Jag kunde fortfarande känna ruset i kroppen av kyssen.


”What time is the interview?” frågade Ellie.



Ellie's POV

Harry tog min hand och kramade om den. Beröringen fick mig bokstavligen att glömma vart vi var på väg. Det var inte förrän strålkastarna bländade mina ögon och jublet från publiken hördes i hela rummet som jag kom på att det var en offentlig intervju framför tusentals människor.


Jag var otroligt nervös, det gick inte heller att dölja i och med att jag darrade. Harry kramade återigen om min hand och genast hade nervositeten försvunnit ur mitt system. 

 

Vi nådde scenen och jag kunde höra intervjuarens röst fylla rummet och applåderna sakta upphöra.


”Say welcome to Hollywood's most attractive it-couple!” skrek Nelly för att överrösta publiken.

 

Hon som skulle intervjua oss heter Nelly Ianstorm och är en mycket trevlig kvinna på drygt 30 år. Hon hade funnits i Hollywood-världen runt ett år – alltså var hon ganska ny. Men jag visste mycket väl vem det var och hon verkade trevlig, inte bara för att hon log hela tiden utan också för att hon hade den viben. 

 

När vi kom ut på scene kramade Harry om Nelly innan jag slog armarna om henne i ett leende. Applåderna och jublet upphörde helt och jag slog mig ned bredvid i soffan innan Harrys arm fann sin beskyddande plats över mina axlar.

 

”Don't you guys look cozy?” log Nelly och publiken visslade.

 

Jag var förvånad över att alla var så välkomnande. Jag menar, jag var ju Harry Styles flickvän och hans fans vill antagligen mer än gärna att Harry ska vara singel. Jag övervägde olika alternativ i en sekund men kom fram till att det antagligen var den där tweeten han gjorde för några veckor sen som hade fått dom att ändra åsikt om mig.

 

Jag sneglade mot Harry som log mot publiken. Han var van vid denna uppmärksamhet. Och det var inte jag, trotts att jag fått den i flera veckor nu. 

 

”So, I have to say. You guys are my favorite couple out there right now.” sa Nelly och blinkade. Jag besvarade hennes leende och skrattade: ”Thank you.”

 

”Now to the question that we all want the answer too...” Jag kände Harrys hand på mitt knä och det lugnade mig. Han visste att detta gjorde mig nervös och han visste också att hans beröringar hjälpte. ”...how did you meet?”

 

Jag snabbspelade manuset i mitt huvud en gång. Intervjuen var scen 4. Tidigare idag hade jag och Harry fått ett manus om vad vi skulle svara på frågorna exakt. Hur vi hade träffats var en fråga som var mest populär – eftersom jag var en ”vanlig” tjej som inte var igenkänd från kändisvärlden.

 

Jag harklade mig och såg till att stadga mig. Med Harry bredvid mig kändes allt okej. 

 

”Well... We actually met because of Simon Cowell.” Den första biten var ju faktiskt sann. ”I've known Simon for quite a while and well I met Harry and...” Jag tog en paus och väntade på att Harry skulle fylla i.

 

”I asked her out.” Publiken skrattade och Harry log stolt mot dem. ”And now we're together.” sa jag. Nelly såg stormförtjust ut.

 

”And how is it for you Ellie? With Harry being famous and all?”

 

Denna fråga hade inte stått i manuset. Så det fick mig att tänka efter. Hur var det egentligen?

 

 

”We can handle it, even though I personally don't like the attention. But of course I understand that I have to share him with his fans.”

 

Min hand fördes automatiskt mot hans bröst korg innan jag log mot honom. Jag började få ont i käkarna av att ge ett så stort leende hela tiden. I ögonvrån såg jag att publiken låg. Jag kände Harrys bröstkorg resa sig upp och ner när han skrattade.

 

”Were you a fan? Before you started dating him?” frågade Nelly.

 

”Yes I was, maybe not his biggest fan though.” erkände jag.

 

Det här gick ju förvånansvärt bra, vilket gjorde mig bättre till mods. Nelly och publiken verkade faktiskt gilla mig. Och det var det som hade varit min största rädsla. Att de skulle hata mig.

 

”So, Ellie. Tell us a little bit about yourself.”

 

Jag kunde känna hur alla ögon fästes på mig och hur kameran zoomade in på mitt ansikte. Men att sitta där, bredvid Harry, skrämde mig inte alls längre.

 

”Well. I'm 18 years old and I'm from L.A, so I grew up here. Right now I'm inbetween jobs.”

 

Nelly sken återigen upp i ett leende. ”Oh really? I'm from L.A too.” Jag log.

 

”Now it's time for the audience questions.” Nelly klappade ihop sina händer och vände blicken mot publiken. ”First up we have Candice.” sa hon sedan.

 

En liten flicka med bruna lockar reste sig upp och fick en mikrofon i handen. Hon kunde inte vara äldre än 10 år. Ändå såg hon så självsäker ut. Som att vara med i TV framför hela Amerikas befolkning inte var något att vara nervös över. Helt ärligt såg jag upp till henne, själv satt jag där och utan Harry skulle jag ha kissat på mig.

 

”Harry, can you tell us what you like about Ellie?” pep Candice.

 

Jag kunde känna Harry stelna till för ett ögonblick bredvid mig. Jag la min hand på hans knä och det verkade lugna honom. Jag trodde att han inte var skrämd för intervjuer?

 

Harry vände sig mot mig innan han tveksamt öppnade munnen.

 

”Well... I love her smile.” började han och hela publiken tjöt ett 'awwww' samtidigt som mina kinder hettades upp. Fan. ”and I like that I truly can be myself around her.” fortsatte Harry. ”And she makes me a better person. In her presence I feel complete.” avslutade han med ett leende och då slog det mig att Harry precis hade sagt vad jag kände för honom.


Ropen och applåderna från publiken slöts ute ur mitt huvud för en sekund och jag tittade på Harry. Talade han sanning för sin del? 



Tack så sjukt mycket för alla fina kommentarer, jag blir såå glad, och såå motiverad till att skriva mer!! Jag blev jättemotiverad till att lägga ut ett till kapitel! :D Hoppas kapitelt var bra, kommentera åsikter! 


Felicia säger:


Vadå bra...
Det var super mega grymt bra!!!
Ooh vad jag längtar till nästa kapitel!!

2013-08-18 | 16:21:51


Jennie säger:


OMG SÅ SJUKT BRAAAAA, VILL BARA LÄSA MER NU!! :D

2013-08-18 | 18:37:36
Bloggadress: http://jenniiele.blogg.se


sassa säger:


Ååå så sjukt jävla braaaa , mera mer mer meraaaaa

2013-08-18 | 20:52:03


s säger:


När kmr nästa?

Svar: Jag lägger ut det idag! :D
clarities.blogg.se

2013-08-21 | 22:26:04


Anonym säger:


När kommer nästa kapitel? De va jätte länge sen du blogga :(

Svar: Åh, jag ber om ursäkt! Jag kan lägga ut det idag! :D
clarities.blogg.se

2013-08-22 | 17:47:27


Anonym säger:


I loooove it!😀tack för att du skriver den här novellen, it makes My days☺️😉

2013-11-09 | 10:19:30



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: