Kapitel 14, Hangover

 Previously (Ellie's POV):

 Fokusera Ellie. Han är full. Han vill bara utnyttja dig. Det är på låtsats. Dessa tankar fick jag upprepa några gånger innan jag kunde rycka upp mig. Harrys hand gled långsamt uppför min ryggrad. Jag slöt ögonen och skakade på huvudet innan jag harklade mig.

 

”Harry...”

 

Jag tog ett andetag. Mot min vilja var jag tvungen att pressa mig ur hans grepp. Hur mycket jag än ville röra vid honom, kyssa honom eller slita av hans tröja fick jag hålla mig. Det här var inte rätt.

 

Jag la mina händer, som darrade, försiktigt över Harrys bröstkorg.

 

”Stop. You're... you're drunk.” mumlade jag och sköt honom längre ifrån mig.

 

Han svarade inte, utan tittade bara på mig underligt. Men han tvingade mig inte tillbaka i sitt grepp. Han såg på mig med... respekt.



Harry's POV

Ellie tittade fortfarande på mig. Hon var så otroligt oemotståndlig, och jag blev helt ärligt upprörd av att inte kunna gå fram till henne och kyssa henne. Hon hade nyss avvisat mig, det fanns inget mer jag kunde göra. Jag skulle helt klart få ångra mitt fylle-agerande imorgon.

 

Jag vet inte hur länge vi hade stått där, men tillslut öppnade jag munnen, utan att ens tänka mig för, men jag var tvungen att be om ursäkt.

 

”I'm sorry.” sluddrade jag.

 

Jag såg mig omkring, men allting snurrade.

 

”I'm sorry.” upprepade jag innan jag vände mig om för att öppna dörren, men istället lyckades jag snubbla över golvet. Hur skulle jag ta mig hem när jag var dyng-rak och okapabel till att göra något själv? Men såklart kom Ellie till min räddning.

 

”Harry, you can stay here.” sa hon mjukt.

 

Jag öppnade munnen för att säga något, men allt jag kunde känna var hur kräk var på väg upp ur mig. Jag vet inte hur jag lyckades men i nästa sekund låg jag över toaletten och tömde min mages innehåll i den.

 

Det kändes som flera timmar innan jag äntligen var klar. Mitt huvud dunkade fortfarande och allt snurrade när jag reste mig upp mor handfatet. Där gurglade munnen, för att få bort smaken av spya. Som tur hade jag ett tuggummi i fickan.

 

När jag kom ut ur badrummet igen – kravlandes på alla fyra – hade Ellie slagit sig ner på ett trappsteg i trappan. Hon gav mig en bekymrad blick.

 

”Are you mad at me?” sa jag.

 

Som sagt kom saker ut ur min mun utan att jag hann tänka – som det brukar vara när man är full.

 

Ellie drog en hand genom det blonda, fylliga håret och gav mig sedan ett leende.

 

”No, Harry. I'm just confused.” suckade hon.

 

”Confused about what?”

 

”Errh, just-- forget it. We have to sleep now.”

 

Hon gäspade, och jag likså. Sedan la hon min arm över hennes axlar och bar mig upp för trappan. Hur jag än försökte, klarade jag inte av att gå själv.

 

Efter detta blev allting svart.

 

 

Jag vaknade av att solljuset var rakt i mina ögon, och värmde upp mitt ansikte. Jag öppnade ena ögat och kände en växande huvudvärk, som blev värre för varje sekund som gick. Minsta lilla rörelse fick mig att jämra mig.

 

Jag tittade mig omkring och insåg att jag befann mig i ett främmande sovrum. SHIT. Hade jag hookat up med någon igår? HELVETE. Men så hörde jag en bekant röst som till och med fick min huvudvärk att lägga sig lite. Ellie.

 

”Harry? Are you awake?”

 

”Yeah.” lyckades jag få ur mig.

 

Hon kom fram till mig och satte sig på sängkanten. Jag reste mig långsamt upp för att stödja huvudet och ryggen mot väggen. Jag försökte komma ihåg hur jag hamnade här, men efter min och Nialls dans på bardisken var allt ett svårt hål.

 

”Drink this.” sa Ellie och gav mig ett glas vatten.

 

I samma ögonblick som jag tog en klunk, insåg jag att jag bara hade kalsonger på mig under täcket. Och jag låg i Ellies säng. Halvnaken. Det kunde bara betyda en sak. Jag harklade mig. 

 

”Did we...?” jag nickade mot sängen och kände hur kinderna hettades upp.

 

Ellie gav ifrån sig ett pinsamt skratt.

 

”Nooooo. Ergh... You came here last night, drunk as hell and...”

 

”And what?” sa jag nyfiket med en skamsen ton i rösten.

 

Jag var trotts allt sjukt glad över att vi inte haft sex. För att om jag skulle ha sex med Ellie, skulle det vara något jag vill komma ihåg för alltid. Fan vad cheesy det där lät. Men det var sant. Släpp det Harry.

 

”Nothing.” mumlade Ellie och fäste blicken på marken. Jag ställde ifrån mig det tomma vattenglaset och harklade mig.

 

”Well, obviously something happened Ellie.” sa jag lite seriösare än jag varit innan.

 

”Not really. You were just really drunk.” svarade hon osäkert, fortfarande med blicken nere i marken. Hennes kinder hade färgats ljusrosa. Ellie var otroligt söt ut när hon rodnade.

 

”But I want to know what happened.”

 

”Why?”

 

”Because if we did something and I don't remember it... I wanna try to remember it.”

 

Jag vet inte varför jag nyss erkänt detta. Men Ellie log mot mig, så det måste varit ett bra tecken trotts allt. Några sekunder av tystnad följde, och Ellie tvekade innan hon äntligen sa något.

 

”You just kissed me on my neck.” sa hon pinsamt, med en lägre ton i rösten än innan. I samma sekund blev hennes kunder ännu rödare. Jag kände hur även mina kinder hettades upp.

 

”Oh, I'm sorry...” mumlade jag skamset och fäste blicken på kudden liggandes på golvet.

 

”Don't be.”

 

Ellie fångade upp min blick återigen och log mot mig – med det där leendet som alltid fick mig att smälta. Hela jag sken upp i ett leende, och allt jag ville var att hon skulle bli min. Men det var inte så enkelt. Jag vet inte vad det var som hände mellan oss, men en sak visste jag säkert. Jag var inte bra för henne. Hon var värd något bättre.

 

Jag harklade mig och leendet på mina läppar raderades.

 

”I have to go.” sa jag rakt på sak och sköt ifrån alla tankar om att hon någonsin skulle kunna bli min. Jag klarade inte av att vara i hennes närhet längre.

 

”Why?” frågade Ellie. Fan också.

 

”I just have to okay?” snäste och började ta på mig kläderna. Jag skulle precis gå ut men avbröts av Ellie.

 

”Harry, we have to talk about this.”

 

”About what?”

 

Var hon tvungen att ta det längre? Jag klarade inte av det.

 

”About us.”

 

Att höra henne säga det gjorde bara ont. Det skulle aldrig bli något oss. Jag var inte värd henne.


”There's no us Ellie. It's fake, right? It's not real!”

 

Lögner, återigen lögner.

 

Jag tog min jacka och sprang ut ur rummet. Mina ögon var blöta. Shit.  



Oj, där träffades Harrys soft spot... Kommentera för mer! :) 


Felicia säger:


As grymt!!! Vill ha mer!!

2013-08-07 | 16:11:02


Anonym säger:


Såå bra mer

2013-08-08 | 00:34:52



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: